Ett underbart pass och sötpotatis på det!

Har känt mig hängig och orkeslös, dieten börjar väl ta ut sin rätt. Kände mig trött när jag pallrade mig t gymet. Tog ett par kaplsar GO HARD och körde några set sen kände jag mig piggare och det blev ett pass som kan räknas till ett av de bättre- underbart!!!
 
GO HARD -  köpt på www.energyfys.se
 
Det var jag och Evelina!
Vi körde följande
4 set latsdrag i sterlingmaskin
 
 
 
1 set chins -film finns på insta : @theresethorin
 
 
Rodd i sterlingmaskin
 
4 set Latsdrag i cc-video finns på insta
 
 
 
 
4 set smala drag  i cc
 
 
 
4 set Baksida axlar
 
 
 
 
Idag fick jag mitt nya armband från www.easweden.se

Färgerna passar mig och mina kläder  perfekt nu på sommaren och jag sover bättre!
Vill du också ha ett armband, olika priser men maila mig på therese_thorin@hotmail.com
så svarar jag och fixar!
Har ett par tjejer med värk i kroppen som säger att det blivit bättre!
 
 
Idag åt jag sötpotatis både t lunch och middag enl mina mängder. i lööv it!
kcal per 100 g: 86
fett 0.005g
kolh 20.12  g
protein 1.57
 
Mums!!!!
 

Sötpotatis innehåller mer kolhydrater och något mindre protein än vanlig potatis. De är relativt jämförbara när det gäller kaloriinnehåll, men sötpotatisen är något mer energirik. Sötpotatis innehåller lite mer fiber och uppvisar ett lägre GI-värde. 

Innehållet av vitaminer och mineraler skiljer sig åt något, där sötpotatis har ett högre innehåll av bland annat betakaroten och kalcium, medan vanlig potatis innehåller mera järn och C-vitamin.  I övrigt är de ganska lika näringsmässigt. Sötpotatisen stärker immunförsvaret.

Sötpotatis innehåller mycket antioxidanter, som hjälper kroppen att förhindra inflammatoriska problem såsom astma, artrit, gikt etc.

Sötpotatis är en utmärkt källa till långsamma kolhydrater för de som har problem med blodsockret. Fibrerna i sötpotatis hjälper dessutom till med att reglera blodsockernivåerna samt att förebygga insulinresistens.

Sötpotatis är bra för att lindra muskelkramper. Kaliumbrist är en ledande orsak till muskelkramper, samt skador. Genom att göra sötpotatis till en regelbunden del av din kost (tillsammans med ordentlig motion), kan du förvänta dig en energikick och färre muskelkramper och skador.

Sötpotatis är bra för att behandla stressrelaterade symptom. Kroppen tenderar att använda en hel del kalium och andra viktiga mineraler när den är stressad. Sötpotatis ger viktiga mineraler som hjälper att upprätthålla balansen i hela kroppen under tider av stress.- bra för mig som stressar runt mycket:-)

Jag skalar den, delar den i skivor el klyftor-hur som:-) ringöar över lite olivolja, flingsalt och timjan, lite honung när det är fest:-) Skickar in den i ugnen på 200 grader tills den är mjuk.

MUMS! Funkar till kyckling, kött, hemmagjorda burgare!

Imorg blir det axlar!

 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0