Träningsmotivation!

Träningsmotivation! Skriver detta med anledning av att jag själv tycker att det tar emot med tidiga morgonpromenader när det är kallt, regnigt och snöslasket är på ingång. Det gäller att hitta träningsmotivation trots att det är mysigt att  sitta hemma i soffan och småäta och mysa med tända ljus.
Det bästa för träningen är att man har ett mål, ett långsiktigt mål med några delmål. Boka in något vårlopp, vårtävling eller ett annat träningsmål (ett visst antal armhävningar, ett viktmål på kropp eller någon vikt du vill ta på gymet som ska vara uppnått framåt våren.
Boka in träning  i kalendern ! Avsätt tid för det. Låt inte träningen bli- "jag tar det om jag hinner" .
Vi har olika mål och olika fokus. Vissa har som mål att träna 1 gång i v, vissa 3 och vissa 5. Oavsett vad som är ditt mål så avsätt den tiden och gör det! Även om det är tungt att ta sig dit så är det skönt att komma hem och ha gjort det.
Det finns inget bättre än att sätta sig ner  i soffan med tända ljus och mys EFTER  att man har tränat och presterat. Om du rannsakar dig själv sitter du där med en helt annan känsla än om du satt dig i soffan och struntat i inplanerad träning.
 
Lite kvällsnacks- grönkålschips!
 
Finns under recept!
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0